Temperatura silnika wraz z gorącym płynem chłodzącym w środku obciążają mieszanki gumowe. Pod wpływem oleju lub innych zanieczyszczeń węże chłodzące z czasem ulegają degradacji. Guma staje się miękka, gdy gorący olej kapie na nią z nieszczelnego silnika.
![](https://www.DeltaTrading.pl/wp-content/uploads/2022/08/3dd7127f-0f86-70c8-4e49-594a590944e5.jpg)
Małe pęknięcia w gumie rozwijają się i pogarszają z czasem. W końcu wąż pęknie i zacznie przeciekać. Na tym etapie po prostu czekasz na poważną awarię.
![](https://www.DeltaTrading.pl/wp-content/uploads/2022/08/43912151-10df-b037-adb9-47a0ca321334.jpg)
Możesz dokonać szybkiej kontroli węży bez ich zdejmowania. Gdy silnik nie pracuje wystarczająco długo, aby ostygnąć, ściśnij każdy wąż w różnych miejscach. Węże w dobrym stanie będą mocne i szybko wracają do kształtu, jeśli guma jest w dobrym stanie. Węże, które wydają się gąbczaste, wyschły i są bardziej podatne na pęknięcia i przecieki. Starsze węże, które stwardniały, mają tendencję do przeciekania chłodziwa najpierw wokół miejsc mocowania, więc miej to na uwadze.
![](https://www.DeltaTrading.pl/wp-content/uploads/2022/08/b6321522-a6c7-72b9-9e19-0f238d02564b-1024x683.png)