Stare gumowe węże przeciekają i pękają…

Temperatura silnika wraz z gorącym płynem chłodzącym w środku obciążają mieszanki gumowe. Pod wpływem oleju lub innych zanieczyszczeń węże chłodzące z czasem ulegają degradacji. Guma staje się miękka, gdy gorący olej kapie na nią z nieszczelnego silnika.

Małe pęknięcia w gumie rozwijają się i pogarszają z czasem. W końcu wąż pęknie i zacznie przeciekać. Na tym etapie po prostu czekasz na poważną awarię.

Możesz dokonać szybkiej kontroli węży bez ich zdejmowania. Gdy silnik nie pracuje wystarczająco długo, aby ostygnąć, ściśnij każdy wąż w różnych miejscach. Węże w dobrym stanie będą mocne i szybko wracają do kształtu, jeśli guma jest w dobrym stanie. Węże, które wydają się gąbczaste, wyschły i są bardziej podatne na pęknięcia i przecieki. Starsze węże, które stwardniały, mają tendencję do przeciekania chłodziwa najpierw wokół miejsc mocowania, więc miej to na uwadze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.